onsdag 31 oktober 2007

Labbråttan Sara

29/10

Har nu varit i skolan och haft ett litet snack med lärare Katti, jag var förvirrad och frustrerad, hade en massa idéer, men behövde få lite guidning. Jag hade kommit fram till ett antal ämnen som jag var intresserad av, och var även inne på att arbeta med flera av dem, men behövde råd. Här är mina ämnen:

Ordspråk och talesätt

Vegan i en månad

Organiskt och levande vs artificiellt och dött

Fantasi - verklighet

Virkning

Street art

Träd

Jag vet nu (typ) vad jag göra. Weelaa! Jag ska leka labbråtta på mig själv. Katti tyckte att det där med inre konflikter kunde bli för svårtillgängligt och att det kunde bli krångligt att förmedla på ett bra sätt, vilket jag håller med om, men ändå ville arbeta med på något sätt. Så vad jag har kommit fram till är typ, ändra livsstil i en månad. Inte riktigt så, men något åt det hållet.

Först och främst ska jag bli vegan i en månad. Detta är något som jag ändå skulle göra privat, som en prova-på-grej, men jag tänkte att jag kunde ha det som projektämne också, då det ju i allmänhet i samhället är ett oerhört konfliktfyllt ämne. Inga animaliska produkter alltså, och eftersom jag är en godisråtta, så blir det heller inget socker. *Flämt!* Vidare ska jag arbeta på andra sätt än jag tidigare gjort, och med andra saker. Riktigt hur detta ska te sig vet jag inte riktigt än, så det får jag klura vidare på, men jag tänker mig ändå att det kommer involvera en del av de ingångar jag skrev ovan. T ex: Mitt enda konstnärliga skapande kommer att vara virkning i kombination med träd, eller jag ska göra allt med fel hand. Jag är också mycket inne på street art, alltså konst i interaktion med omvärlden, och detta vill jag nog också få med. Får fundera vidare, jag har ett par dagar på mig att slipa på detaljerna, sätta ut några grundläggande förutsättningar. Den första november sätter det igång!

1 kommentar:

Camilla Wu sa...

Först sluta äta kött och socker och sedan försöka göra saker med fel hand... det låter som bäddat för konflikter ;)